Bpost zal steeds rechtstreeks leveren op het door jou gekozen adres. Je ontvangt van Bpost een e-mail voor de opvolging van je zending. Als het pakket werd aangeboden maar niet kon worden geleverd, zal Bpost het pakket ter beschikking stellen volgens de voorkeursinstellingen die je hebt ingesteld via je e-mailadres. Indien je nog geen voorkeursinstellingen hebt ingesteld, zal Bpost het pakketje klaarleggen in het dichtstbijzijnde postkantoor of postpunt. Daar blijft het tot 2 weken ter beschikking. Je kan je voorkeursinstellingen hier instellen.
PostNL zal je één werkdag voor fysieke levering een bevestigingsmail sturen met alle praktische informatie. De dag nadien zal je van PostNL een nieuwe e-mail en SMS ontvangen, waarin het tijdstip van levering kan worden geraadpleegd. PostNL levert steeds op de drempel van het door jou gekozen adres. Als de levering niet kan plaatsvinden, of je bent niet aanwezig, zal de klantendienst van PostNL rechtstreeks met jou contact opnemen om een nieuwe bezorgafspraak in te plannen.