Bpost zal steeds rechtstreeks leveren op het door jou gekozen adres. Je ontvangt van Bpost een e-mail voor de opvolging van je zending. Als het pakket werd aangeboden maar niet kon worden geleverd, zal Bpost het pakket ter beschikking stellen volgens de voorkeursinstellingen die je hebt ingesteld via je e-mailadres. Indien je nog geen voorkeursinstellingen hebt ingesteld, zal Bpost het pakketje klaarleggen in het dichtstbijzijnde postkantoor of postpunt. Daar blijft het tot 2 weken ter beschikking. Je kan je voorkeursinstellingen hier instellen.
PostNL zal je voorafgaand de levering een leverkalender toesturen per E-Mail waarop je een leverdatum moet kiezen. Je zal ook een melding per SMS ontvangen op het moment dat de leverkalender beschikbaar is. Je zal vanaf dan 5 dagen de tijd hebben om een leverkalender in te vullen. PostNL levert steeds op de drempel van het door jou gekozen adres. Als de levering niet kan plaatsvinden, of je bent niet aanwezig, zal de klantendienst van Hubo rechtstreeks met jou contact opnemen om een nieuwe bezorgafspraak in te plannen.